Przejdź do głównej treści

Informacje dla kupujących (konsumentów)

SANITINO s.r.o., jako administrator sklepu internetowego pod adresem www.sanitino.cz (zwanego dalej "Sklepem internetowym") i partner umowny Kupujących dokonujących odpowiednich zakupów, niniejszym prosi swoich klientów, którzy są jednocześnie konsumentami ("osoba fizyczna, która za pośrednictwem zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową "), o uważne przeczytanie poniższych informacji przed złożeniem zamówienia. Niniejsze warunki są przeznaczone także dla przedsiębiorców na prawach konsumenta („osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, ujawnionego w CEIDG”).

Informacje ogólne

  • SANITINO s.r.o., spółka z siedzibą pod adresem: Moravská 1259, 570 01 Litomyšl, Id. Nr: 275 45 423, NIP. CZ27545423, jest administratorem wyżej wymienionego sklepu internetowego i sprzedawcą (zwanym dalej również "Sprzedawcą").
  • Wnioski lub oświadczenia konsumentów wszelkiego rodzaju (np. reklamacje i zwroty w przypadku odstąpienia od umowy) należy kierować na adres: SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Republika Czeska, tel.: +48 226 887 887, e-mail: info@sanitino.pl.
  • Żądania lub powiadomienia konsumentów należy przesyłać na adres e-mail podany SANITINO.
  • Towary są oznaczone nazwą, kodem, producentem i zdjęciem produktu lub animacją 3D.

Umowa, płatność i dostawa

  • Cena towarów jest zawsze określona dla odpowiednich towarów, zarówno z podatkiem VAT, jak i bez niego.
  • Za towary można zapłacić:
    • gotówką przy odbiorze zamówionego towaru od przewoźnika,
    • przelewem bankowym na konto Sprzedającego,
    • poprzez płatność online.
  • Konsument może wybrać metodę płatności zgodnie ze swoimi życzeniami w formularzu zamówienia. Możliwe metody zostały szczegółowo określone w Rozdziale VII Regulaminu Sklepu Internetowego (zwanego dalej jako „Regulamin"), który można znaleźć pod adresem Regulamin sprzedażyKonsument może wybrać sposób dostawy zgodnie ze swoimi życzeniami w formularzu zamówienia; opcje są opisane bardziej szczegółowo na stronie internetowej pod adresem www.sanitino.cz w sekcji "Przydatne informacje" pod linkiem "Wysyłka i płatność" oraz w Rozdziale VI Regulaminu. Koszt dostawy będzie odpowiadał wybranemu sposobowi dostawy i zawsze będzie znany konsumentowi przed złożeniem zamówienia.
  • Konsument może dochodzić swoich praw wynikających z wady towarów konsumpcyjnych w ciągu 24 miesięcy od ich przejęcia, chyba że Sprzedawca i Konsument uzgodnią dłuższy okres dla poszczególnych produktów. Bardziej szczegółowy opis uprawnień wynikających z wadliwego wykonania, uprawnień z tytułu rękojmi oraz innych warunków wykonywania tych uprawnień znajduje się w art. IX Regulaminu.
  • Umowa kupna zawarta w sklepie internetowym jest zawsze wysyłana na adres e-mail podany przez Konsumenta, a następnie jest przechowywana u Sprzedawcy w formie elektronicznej i może zostać ponownie wysłana do konsumenta na jego żądanie.
  • Zasadniczo umowa kupna-sprzedaży zostanie zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego zgodnie z Rozdziale Regulaminu. Konsument może umieścić wybrane towary w cyfrowym koszyku i przejść do kasy. Podczas procesu płatności konsument musi podać informacje niezbędne do dokonania zakupu. Na końcu procesu znajduje się strona z przeglądem wszystkich istotnych informacji. W przypadku podania nieprawidłowych lub brakujących danych w zamówieniu, konsument zostanie odpowiednio powiadomiony przez system i nie będzie mógł złożyć zamówienia ze skutkiem wiążącym; niezależnie od prawa konsumenta do odstąpienia od umowy (patrz poniżej). Zaznaczając odpowiednie pole wyboru i klikając "Zamów i zapłać", konsument akceptuje Regulamin.
  • Umowa sprzedaży może również zostać zawarta na podstawie indywidualnych ustaleń pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem (np. za pośrednictwem poczty elektronicznej).
  • Konsument ma prawo odstąpić od umowy na warunkach określonych w odpowiednich przepisach (patrz poniżej). Więcej informacji na temat odstąpienia od umowy znajduje się również w Rozdziale X Regulaminu. Nie jest możliwe, między innymi, odstąpienie od umowy o dostawę towarów wykonanych według specyfikacji konsumenta lub wyraźnie spersonalizowanych, od umowy o dostawę towarów łatwo psujących się, a także towarów, które zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie, oraz od umowy o dostawę zapieczętowanych towarów, które konsument rozpieczętował i których nie można zwrócić ze względów higienicznych.

Gwarancje i roszczenia

  • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia Kupującemu i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Bieg terminu do wykonania uprawnień wynikających z wadliwego świadczenia rozpoczyna się w dniu wydania towaru konsumentowi.
  • Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  • Termin przedawnienia roszczeń Konsumentów z tytułu niezgodności Towaru z umowa wynosi 6 lat i kończy się z końcem roku kalendarzowego,  w którym powstała podstawa roszczenia (Konsument dowiedział się o wadzie).
  • W zależności od rodzaju i wagi wady, konsument może wybrać, czy wada powinna zostać naprawiona (poprawa), czy też towar powinien zostać wymieniony (wymiana). Odstąpienie od umowy (lub obniżenie ceny) jest możliwe tylko na warunkach określonych w odpowiednich przepisach prawa, w szczególności jeżeli żądanie konsumenta nie zostanie spełnione w rozsądnym terminie lub jeżeli naprawa lub wymiana nie są możliwe.
  • Reklamacja musi zostać rozpatrzona nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
  • Komisja Europejska zapewnia platformę internetowego rozstrzygania sporów, którą można znaleźć pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nie jesteśmy zobowiązani ani chętni do udziału w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową konsumentów.

Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy

  • Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu (14) dni.
  • Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się:
    • w odniesieniu do Umów, w wykonaniu których Sprzedawca wydaje Kupującemu (Konsumentowi) Towar i jest zobowiązany do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Towar został objęty w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
    • w odniesieniu do Umów obejmujących wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od dnia, w którym doszło do objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części;
    • w odniesieniu do Umów polegających na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od dnia, w którym doszło do objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
    • dla pozostałych Umów - od dnia zawarcia Umowy.
  • Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować SANITINO o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Konsument może to zrobić w szczególności za pośrednictwem listu wysłanego za pośrednictwem operatora pocztowego na adres SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Republika Czeska lub pocztą elektroniczną wysłaną na adres e-mail: info@sanitino.pl. Konsument może (ale nie musi) skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu niniejszego dokumentu.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać powiadomienie o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy przed upływem odpowiedniego terminu.

Konsekwencje odstąpienia od umowy

  • Jeżeli Konsument odstąpi od umowy, SANITINO bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym SANITINO zostało poinformowane o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci wszystkie płatności otrzymane przez SANITINO od Konsumenta w związku z umową, w tym koszty pierwotnej dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy, który jest inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy).
  • SANITINO dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wskaże inne rozwiązanie. SANITINO może odroczyć zwrot płatności do czasu otrzymania zwróconych towarów lub do czasu udowodnienia przez Konsumenta, że towary zostały odesłane do SANITINO (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
  • Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym Konsument poinformował SANITINO o odstąpieniu od umowy, konsument odeśle towary do SANITINO lub przekaże je na adres: SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Republika Czeska. Termin uważa się za dotrzymany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem czternastu (14) dni od daty powiadomienia o odstąpieniu od umowy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
  • Kupujący (Konsument) ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób wykraczający poza zakres niezbędny do stwierdzenia charakteru i podstawowych cech Towaru

Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

  • Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do dostawy towarów, które zostały spersonalizowane na życzenie konsumenta lub dla jego osoby.
  • Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do dostawy zapieczętowanych towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i zostały rozpieczętowane po dostawie.
  • Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do dostawy towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostały nierozłącznie zmieszane z innymi rzeczami.

Załącznik Formularz odstąpienia od umowy

Do góry